Інформативні матеріали

ШАНОВНІ ВІДВІДУВАЧІ!

Для здійснення моніторингу якості надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг у Черкаській області Департаментом регіонального розвитку Черкаської обласної державної адміністрації розроблена «Анкета якості надання адміністративних послуг у Черкаській області»

Анкета знаходиться за посиланням: goo.gl/sAH7eH

Захист прав у сфері реєстрації SMS-МАЯК  

ЦНАП надає нові послуги
Ми вже неодноноразово інформували читачів про послуги, які надає Центр надання адміністративних послуг у районі. Але ця районна структура і надалі підтверджує задеклароване правило: «Ми працюємо, щоб жителям нашого району було комфортно!». ЦНАП надає такі адмінпослуги:  
 
1. 
Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи, яка має намір стати підприємцем
2. 
Видача витягу, виписки, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців
3. 
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи
4. 
Включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомостей про створення відокремленого підрозділу юридичної особи або про його закриття
5. 
Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців
6. 
Видача юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них
7. 
Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення
8. 
Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням
9. 
Державна реєстрація: права власності на нерухоме майно інших речових прав на нерухоме майно (крім державної реєстрації іпотеки нерухомого майна)
10. 
Видача витягу, інформаційної довідки та виписки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно
11. 
Реєстрація громадського об’єднання
12. 
Прийняття повідомлення про утворення громадського об’єднання
13. 
Видача дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію громадського об’єднання та/або статуту
14. 
Внесення до Реєстру громадських об’єднань відомостей про відокремлений підрозділ громадського об’єднання
15. 
Прийняття повідомлення про зміни до статуту громадського об’єднання, зміни у складі керівних органів громадського об’єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об’єднання, зміну місцезнаходження зареєстрованого громадського об’єднання
16. 
Прийняття повідомлення про зміну найменування громадського об’єднання, мети (цілей), зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об’єднання, утворене шляхом прийняття повідомлення про утворення
17. 
Внесення до реєстру громадських об’єднань запису про рішення щодо саморозпуску або реорганізації громадського об’єднання, а також про припинення діяльності громадського об’єднання
18. 
Державна реєстрація друкованого засобу масової інформації з місцевою сферою розповсюдження
19. 
Перереєстрація друкованого засобу масової інформації з місцевою сферою розповсюдження
20. 
Видача дубліката свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації з місцевою сферою розповсюдження
21. 
Визнання недійсним свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації з місцевою сферою розповсюдження на підставі повідомлення засновника
22. 
Оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм (вперше після досягнення 14-річного віку)
23. 
Оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у разі обміну паспорта громадянина України зразка 1994 року (у формі книжечки)
24. 
Оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у разі обміну паспорта громадянина України (у формі картки)
25. 
Оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у зв’язку з втратою/викраденням паспорта громадянина України (у формі картки)
26. 
Оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у зв’язку з втратою/викраденням паспорта громадянина України зразка 1994 року (у формі книжечки)
27. 
Вклеювання до паспорта громадянина України фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку
28. 
Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру
29. 
Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку
30. 
Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про межі частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту, з видачею витягу
31. 
Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць з видачею витягу
32. 
Державна реєстрація обмежень у використанні земель з видачею витягу
33. 
Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель, встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, з видачею витягу
34. 
Виправлення технічної помилки у відомостях з Державного земельного кадастру, допущеної органом, що здійснює його ведення, з видачею витягу
35. 
Надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі:
1)витягу з Державного земельного кадастру про:
землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць
обмеження у використанні земель
земельну ділянку
2)довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території)
3)викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації
36. 
Видача довідки про:
1)наявність та розмір земельної частки (паю)
2)наявність у Державному земельному кадастрі відомостей про одержання у власність земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації за певним видом її цільового призначення (використання)
37. 
Видача відомостей з документації із землеустрою, що включена до Державного фонду документації із землеустрою
38. 
Видача довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями
39. 
Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки
40. 
Видача фізичним особам висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи діючих об’єктів
41. 
Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки
42. 
Видача (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, а саме:
1)  експлуатаційний дозвіл;
2)  експлуатаційні дозволи для потужностей (об'єктів): з переробки неїстівних продуктів тваринного походження; з виробництва, змішування та приготування кормових добавок, преміксів і кормів;
 
3)  дозвіл на проведення заходів із залученням тварин;
4)  дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
5)  погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів;
6)  висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
7)  Видача дозволу (санітарного паспорта) на роботи з радіоактивними речовинами та іншими джерелами іонізуючого випромінювання.
 
 
ВАЖЛИВО!!! Для вклеювання фотокартки до паспорта ви маєте 1 місяць від дня досягнення 25- чи 45-річного віку.
 
Центр надання адміністративних послуг знаходиться в приміщенні райдержадміністрації за адресою: смт.Драбів, вул. Центральна, 69, к. 104.
 
Графік
прийому суб’єктів звернень у Центрі надання адміністративних послуг
 
понеділок  8-00 – 17-15
вівторок     8-00 – 20-00
середа        8-00 – 17.15
четвер        8-00 – 17-15
п’ятниця    8-00 – 16-00
субота        9-00 – 13-00
 «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»
 
В рамках реалізації реформи Президента України по створенню зручних та доступних умов отримання населенням адміністративних послуг, у відділеннях поштового зв’язку «Укрпошта» впроваджується проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту».
Метою проекту є створення для суб’єктів звернень найбільш оптимальних умов доступу до адміністративних послуг з максимальною відкритістю и зручністю отримання результату.
 
Переваги проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»
 
Громадяни та суб’єкти господарювання матимуть можливість через відділення поштового зв’язку:
1)    зменшити транспортні витрати та час на отримання послуг;
2)    одержати всю необхідну інформацію та консультацію щодо порядку отримання адміністративних послуг;
3)    надіслати оформлений пакет документів поштовим відправленням (лист, бандероль, посилка) з оголошеною цінністю та описом вкладеного на адресу суб’єкта надання адміністративної послуги, а потім отримати відповідне рішення також через пошту (в поштовому відділені або з допомогою кур’єрської доставки);
4)    здійснити оплату при отриманні платних адміністративних послуг.
Детальну інформацію можна отримати у відділеннях поштового зв’язку.

 

НОВИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРУ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗБОРУ
 
 
 
В Україні 5 квітня набрав чинності закон №191-VIII про спрощення ведення бізнесу (дерегуляції). Цей закон був опублікований в офіційному виданні Верховної Ради.
Згідно з його положеннями, спрощується процедура державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, розширюється коло суб’єктів, яким надано повноваження з прийому та видачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Відтепер на законодавчому рівні закріплена можливість здійснення цих повноважень посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання адміністративних послуг, нотаріусами. Удосконалюється механізм фінансування діяльності органів Державної реєстраційної служби.
Також законом запроваджено диференційований підхід до визначення розміру адміністративного збору, що залежить від площі об’єкта нерухомого майна, права на який заявлені до державної реєстрації, а також від того, заявником є фізична чи юридична особа. Визначено коло осіб, які звільняються від сплати адміністративного збору, а саме – органи державної влади та ограни місцевого самоврядування.
Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року.
При розмірі мінімальної заробітної плати 1218 грн. станом на 01.01.2015р. розрахунки з адміністративного збору наступні:
 
1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно:
для фізичних осіб
щодо розташованих на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна:
площею до 100 квадратних метрів - 85,26 грн.;
площею до 200 квадратних метрів - 121,80 грн.;
площею більше 200 квадратних метрів - 243,60 грн.;
щодо земельних ділянок - 121,80 грн.;
для юридичних осіб:
щодо об'єктів нерухомого майна:
площею до 500 квадратних метрів - 365,40 грн.;
площею понад 500 квадратних метрів - 730,8 грн.;
площею понад 5000 квадратних метрів - 1705,2 грн.;
 
2) за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, крім права оренди землі:
для фізичних осіб
щодо розташованих на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна:
площею до 100 квадратних метрів - 21,32 грн.;
площею до 200 квадратних метрів - 30,45 грн.;
площею більше 200 квадратних метрів - 60,90 грн.;
щодо земельних ділянок (сервітут, емфітевзіс, суперфіцій) - 30,45 грн.;
для юридичних осіб:
щодо об'єктів нерухомого майна:
площею до 500 квадратних метрів - 91,35 грн.;
площею понад 500 квадратних метрів - 182,7 грн.;
площею понад 5000 квадратних метрів - 426,3 грн.;
 
3) за державну реєстрацію обтяження права на нерухоме майно - 85,26 грн.;
4) за державну реєстрацію права оренди земельної ділянки - 73,08 грн.;
5) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, - 48,72 грн.
 
Вступив в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)»
 
       05 квітня 2015 року вступив в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» (дата опублікування 04.04.2015, газета Голос України № 61). Вищезазначеним законом внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
         Закон передбачає:
         покращення якості надання адміністративних послуг через запровадження альтернативної можливості подачі документів до посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг;
         скорочення термінів надання адмінпослуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців; (Державна реєстрація юридичної особи здійснюється у день надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи, державна реєстрація фізичної особи - підприємця здійснюється не пізніше наступного робочого дня після надходження документів для проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця).
 скасування опублікування повідомлень про державну реєстрацію в паперовому спеціалізованому друкованому ЗМІ, та запровадження оприлюднення цих повідомлень на офіційному сайті веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;
         удосконалення інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та інформаційними системами органів державної влади, а також документами в електронній формі;
            одержання винагороди державними реєстраторами в розмірі та порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
        вирішення існуючої проблеми кадрового забезпечення, шляхом  покладання повноважень державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців на посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг, а також інших осіб в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
          Крім того, Законом визначено розмір адміністративного збору за державну реєстрацію змін: що вносяться до установчих документів юридичної особи, справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 мінімальної заробітної плати; імені або місця проживання фізичної особи - підприємця справляється адміністративний збір у розмірі 0,02 мінімальної заробітної плати. За видачу дубліката оригіналу установчих документів та змін до них, засвідчених державним реєстратором, справляється адміністративний збір у розмірі 0,02 мінімальної заробітної плати. Кошти, одержані відповідно до цього Закону як адміністративний збір, зараховуються до державного бюджету. Документом, що підтверджує внесення адміністративного збору, є копія квитанції, виданої банком, копія платіжного доручення з відміткою банку, квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) з поштового відділення зв'язку.
За надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата у такому розмірі: 0,05 мінімальної заробітної плати - за надання витягу та довідки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі; 0,02 мінімальної заробітної плати - за надання виписки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі; 75 відсотків плати, встановленої цією частиною, - за надання витягу, довідки та виписки з Єдиного державного реєстру в електронній формі.
 
   

                                                                                 До уваги громадян!

25.03.2015 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення».

25.03.2015 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення» відповідно до якого внесено зміни до Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», Закону України «Про державний земельний кадастр».
           Згідно з вищевказаним Законом нотаріусу під час вчинення нотаріальних дій та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки протягом 3 місяців з дня набрання чинності Закону буде надано доступ та користування Державним земельним кадастром у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
           Відповідно до внесених змін, нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку буде мати право здійснювати пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку та за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формувати витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підписується та посвідчується печаткою нотаріуса. Витяг залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
             Користування Державним земельним кадастром може здійснюватися  безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію та/або здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно.
           На сьогоднішній день доступ до Державного земельного кадастру у нотаріусів відсутній, а тому нотаріус змушений направляти громадян при посвідченні правочинів чи оформленні спадкових прав на земельні ділянки до Держземагентства за отриманням витягів з Державного земельного кадастру. Доступ нотаріусів до Державного земельного кадастру значно збереже час громадян, оскільки, у разі наявності інформації щодо земельної ділянки у кадастрі, його зможе сформувати сам нотаріус.
            Крім того, частину п'яту статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" доповнено абзацом четвертим такого змісту: "Державна реєстрація речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення може здійснюватися нотаріусом незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право".
         Вищевказаний Закон  також доповнено статтею 4 2 такого змісту:
          «Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на яку виникло та 
оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником чи набувачем відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 цього Закону.
     Державна реєстрація права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, у разі подання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень набувачем похідного речового права на таку земельну ділянку, може здійснюватися без подання заявником документа, на підставі якого виникло право власності, в порядку, встановленому пунктом 8 1 частини другої статті 9 цього Закону, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та до моменту автоматизованого перенесення до Державного реєстру прав записів (відомостей) про речові права та обтяження на земельні ділянки з Державного реєстру земель».
           Слід звернути увагу на те, що положення щодо державної реєстрації речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення можуть бути застосовані нотаріусом незалежно від отримання доступу до Державного земельного кадастру, тобто з часу набрання чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення».
           Враховуючи вищезазначене, з 25.03.2015 громадяни мають можливість звернутися за реєстрацію договорів оренди земель сільськогосподарського призначення у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не тільки до Державної реєстраційної служби, а й до нотаріусів.

 

                                        Новації в законодавстві щодо процедури отримання інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно

       1 січня 2015 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 № 722 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження», якою затверджено: - Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; - Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Зазначеними Порядками встановлено відмінну процедуру від донедавна діючої щодо отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно як посадовими особами, адвокатами під час здійснення відповідних повноважень, так і фізичними та юридичними особами про зареєстровані права на об’єкти нерухомого майна. Відповідно до пункту 3 вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України до 1 жовтня 2015 року до укладення договору про надання доступу до Державного реєстру прав та отримання електронного цифрового підпису для роботи з Державним реє- стром прав суди, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи доходів і зборів, органи Служби безпеки та інші органи державної влади (посадові особи) мають право отримувати інформаційну довідку з Державного реєстру прав у паперовій формі як за об’єктом нерухомого майна, так і за суб’єктом права на нього на підставі письмового запиту, форму та вимоги до заповнення якого встановлює Міністерство юстиції. В інформаційній довідці зазначається інформація, наявна в Державному реєстрі прав, залежно від змісту запитуваної інформації. Крім того, вищезазначеною постановою від 24.12.2014 № 722 внесено ряд змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, зокрема до постанови Кабінету Міністрів України, якою затверджено розмір і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру, зокрема додатково встановлено розміри плати за: - надання інформації з Реєстру в електронній формі через офіційний веб-сайт Державної реє- страційної служби – 17 гривень; - надання органом державної реєстрації прав, нотаріусом за зверненням фізичних та юридичних осіб інформації з Реєстру в паперовій формі у вигляді інформаційної довідки – 34 гривні; - надання органом державної реєстрації прав, нотаріусом за заявою власника (співвласника) квартири, житлового чи нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку, у разі створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (асоціації власників житлових будинків, якщо їй делеговані повноваження з управління неподільним та загальним майном відповідного житлового комплексу) інформації з Реєстру в паперовій формі у вигляді інформаційної довідки – 170 гривень; - надання інформації з Реєстру шляхом безпосереднього доступу нотаріусів та адвокатів – 51 гривню. Слід відмітити, що Порядком надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно визначено механізм надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав). Так, інформація з Державного реєстру прав надається: по-перше, у паперовій формі: органом державної реєстрації прав, нотаріусом у вигляді: витягу за заявою власника чи іншого правоволодільця про належні йому права, спадкоємців (правонаступників) відповідних осіб, особи, в інтересах якої встановлено обтяження; інформаційної довідки; органом державної реєстра- ції прав у вигляді виписки за заявою власника чи іншого правоволодільця про осіб, які отримали відомості про зареєстровані права та їх обтяження на нерухоме майно, що йому належить; по-друге, в електронній формі через офіційний веб-сайт Укрдержреєстру у вигляді інформаційної довідки. Інформація з Державного реєстру прав в електронній формі надається користувачам, які зареєструвалися на офіційному веб-сайті Укрдержреєстру та надали відомості про власне пріз- вище, ім’я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серію та номер паспорта громадянина України чи реквізити іншого документа, що посвідчує особу, найменування та податковий номер юри- дичної особи (у разі, коли інформація запитується в інтересах юридичної особи її керівником чи представником), а також внесли плату за надання інформації з Державного реєстру прав з використанням платіжних систем через Інтернет. Відомості, отримані під час надання інформації з Державного реєстру прав, використовуються виключно для цілей ведення Державного реєстру прав та надання інформації у випадках, передбачених законодавством. Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених під час реєстрації на офіційному веб-сайті Укрдержреєстру, покладається на заявника. Отримання інформації з Державного реєстру прав та реєстрів в електронній формі здійснюється шляхом пошуку, перегляду та в разі необхідності друку інформації про зареєстровані речові права та їх обтяження на об’єкт нерухомого майна.

                                                                      

Президент підписав Закон про спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція). Що ж змінилося?
      02 квітня 2015 року Президент України підписав Закон України № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» (далі – Закон).
      Головною метою цього Закону є дерегуляція господарської діяльності та приведення законодавства в окремих сферах у відповідність до правового поля ЄС.
     Так що ж, насправді, змінилося і як це допоможе пересічним громадянам простіше та якісніше отримувати адмінпослуги в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно? Яким чином ці зміни вплинуть на підприємців, сільгоспвиробників та інших юридичних осіб?
        По-перше, зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачають, зокрема:
 - розширено перелік осіб (додані нотаріуси, посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори ЦНАПів), що можуть виконувати повноваження державного реєстратора з видачі та прийому документів,пов’язаних із державною реєстрацією прав(частина перша статті 9);
 -  передбачена можливість, за бажанням громадянина, отримати платну адміністративні послуги (абзаци другий і третій частини тринадцятої статті 15);
 - державне мито, що сплачувалось раніше при подачі заяви про державну реєстрацію прав, замінено на адміністративний збір, розмір якого визначається в залежності від двох критеріїв: площа та вид заявника (фізична або юридична особа) (пункт 1 частини першої статті 29).
 - у разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягає поверненню, а також, у разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір та плата за надання витягу з Державного реєстру прав підлягають поверненню (частина четверта статті 29);
 По-друге, зміни до Земельного кодексу України:
 -  передбачена можливість передачі громадянами земельних ділянок, призначених для ведення особистого селянського господарства (ОСГ), у користування юридичним особам України і користування ними для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства без зміни цільового призначення (ст. 33).
 По-третє, зміни до Закону України «Про оренду землі» передбачають наступне:
 - прибраний перелік невід’ємних частин договору, тобто додатків (план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; кадастровий план земельної ділянки з  відображенням  обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення   меж   земельної   ділянки   в   натурі   (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; проект  відведення  земельної ділянки у разі його розроблення згідно із  законом) та скорочений істотний перелік умов договору (ст. 15);
 - визначено, що об’єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди (ст. 17);
 -  встановлюється найменший можливий граничний строк оренди земельних ділянок с/г походження, що складає 7 років (ст. 19).
          Також, у зв’язку із вступом в силу Закону вступила в силу постанова Кабінету Міністрів України № 137 від 18 березня 2015 року.
        Суттєві нововведення цієї постанови:
 -  визначають поняття прийому та видачі документів, пов’язаних із державною реєстрацією прав;
 -  передбачають можливість отримання документів за результатами розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (витягів, свідоцтв, рішень про відмову або зупинення державної реєстрації прав та їх обтяжень) через мережу Інтернет в електронному вигляді. Також постановою передбачено, що такі документи мають однакову юридичну силу з їх паперовими аналогами.
        Нагадуємо, що відповідно до наказу Мін’юсту № 240/5 від 23 лютого       2015 року з 06 квітня 2015 року у Київській області стартує пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв. В рамках цього проекту громадяни та юридичні особи мають право подавати документи щодо проведення державної реєстрації прав до будь-якої реєстраційної служби в межах Київської області, незалежно від місця розташування нерухомого майна.

 

 

                

31 березня 2015 року Міністерством юстиції України прийнято наказ № 466/5 «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 року за № 349/26794, згідно з яким
1)   з дня офіційного опублікування цього наказу (07 квітня 2015 року)
набув чинності Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та визнаються такими, що
втратили чинність накази Міністерства юстиції України:
від 14 грудня 2012 року № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2105/22417 (із змінами), крім розділу VII, який втрачає чинність з 01 жовтня 2015 року;
від 07 квітня 2014 року № 598/5 «Про затвердження Опису бланка виписки, витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09 квітня 2014 року за № 396/25173 (із змінами);
від 16 березня 2012 року № 420/5 «Про затвердження Порядку надання Державній фінансовій інспекції України та її територіальним органам даних в електронному вигляді з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21 березня 2012 року за № 423/20736;
від 09 грудня 2013 року № 2599/5 «Про затвердження Порядку надання органам державної виконавчої служби даних в електронному вигляді з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13 грудня 2013 року за                  № 2114/24646;
2)   через 45 днів з дня офіційного опублікування цього наказу набирає
чинності Порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органами державної влади, органами  місцевого   самоврядування,   органами   внутрішніх   справ,   органами прокуратури, органами Служби безпеки України.
 
 
Щодо Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців
 
Згідно з пунктом 7 розділу І зазначеного Порядку відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр), можуть надаватися, зокрема, державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - державний реєстратор) або програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру.
Державний реєстратор може надавати відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у вигляді витягу, довідки та виписки у паперовій формі, а також у електронній формі через Реєстраційний портал.
При цьому повідомляємо, що:
 
запити про надання виписки, витягу та довідки подаються до будь-якого державного реєстратора незалежно від місця зберігання реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (пункт 9 розділу І Порядку);
виписка щодо юридичної особи, витяг та довідка надаються на запит будь-якої фізичної та юридичної особи (пункт 8 розділу І Порядку);
виписка щодо фізичної особи - підприємця надається виключно на запит цієї фізичної особи - підприємця або її представника (пункт 8 розділу І Порядку);
виписки, витяги та довідки надаються у такій самій формі (паперовій або електронній), у якій подано запит (пункт 11 розділу І Порядку);
виписки, витяги та довідки в електронній формі на запит, поданий через Реєстраційний портал, засвідчуються електронним цифровим підписом державного реєстратора (пункт 9 розділу III Порядку);
Окремо звертаємо увагу на наступне:
1) відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, можуть надаватися без участі державного реєстратора в електронній формі програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру через офіційний веб-сайт розпорядника Єдиного державного реєстру у вигляді: виписки щодо юридичної особи, витягу, довідки та доступу до відомостей з Єдиного державного реєстру.
Плата за отримання відповідних відомостей з Єдиного державного реєстру через офіційний веб-сайт розпорядника вноситься з використанням платіжних систем через мережу Інтернет безпосередньо при замовленні послуги (пункт 5 розділу III Порядку).
Згідно з пунктом 10 розділу III Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців виписки, витяги та довідки на запит, поданий через офіційний веб-сайт розпорядника Єдиного державного реєстру, формуються за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру та надаються в електронній формі через офіційний веб-сайт розпорядника Єдиного державного реєстру в режимі реального часу.
Крім того розділом IV Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців передбачено безоплатний доступ до актуальних на момент запиту відомостей Єдиного державного реєстру, що забезпечується через офіційний веб-сайт розпорядника Єдиного державного реєстру шляхом їх пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування;
2)      пошук сформованих виписок, витягів та довідок здійснюється на
офіційному веб-сайті розпорядника Єдиного державного реєстру за номером та датою їх формування (пункт 17 розділу І Порядку).
Сформовані виписки, витяги та довідки зберігаються у Єдиному державному реєстрі протягом одного року. Після спливу зазначеного строку в Єдиному державному реєстрі зберігаються відомості про факт формування виписки, витягу та довідки (пункт 18 розділу І Порядку);
3)      встановлено нові форми запитів про надання виписки, витягу та довідки (додатки 1-3 до Порядку).
 
Щодо Порядку отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України
 
Згідно з частиною четвертою статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суди, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи Служби безпеки України та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через веб-сайт Міністерства юстиції України у визначеному ним порядку.
У зв'язку з цим Міністерством юстиції України наказом від 31 березня 2015 року № 466/5 затверджено Порядок отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України, який набирає чинності через 45 днів з дня офіційного опублікування зазначеного наказу.
Звертаємо увагу, що до 01 жовтня 2015 року отримання відомостей з Єдиного державного реєстру вищезазначеними органами може здійснюватись відповідно до розділу VII Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1846/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за №2105/22417 (пункт 2 наказу Міністерства юстиції України від 31 березня 2015 року № 46615). 
 
 
 

                                                                                             Щодо змін до Цивільного та Господарського кодексів України

Змінами до Цивільного та Господарського кодексів України скасовано державну реєстрацію договорів комерційної концесії.
 
II. Щодо змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»
 
1. Скасовано обмеження щодо призначення на посаду державного реєстратора особи без вищої юридичної освіти
Згідно з новою редакцією частини другої статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» на посаду державного реєстратора призначається особа, яка має вищу освіту та відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України.
 
2.      Надано можливість виконання окремих повноважень державних
реєстраторів посадовими особами органів місцевого самоврядування,
адміністраторами центрів надання адміністративних послуг
Повноваження державного реєстратора, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з прийому документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та видачі оформлених результатів їх надання можуть виконувати посадові особи органів місцевого самоврядування, адміністратори центрів надання адміністративних послуг (нова редакція частини другої статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).
Порядок взаємодії державного реєстратора та посадових осіб органів місцевого самоврядування, адміністраторів центрів надання адміністративних послуг планується врегулювати окремим наказом Міністерства юстиції України.
 
 
3.      Змінено розмір адміністративного збору за проведення
реєстраційних дій
Згідно зі статтею 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» за проведення державної реєстрації змін:
що вносяться до установчих документів юридичної особи, справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 мінімальної заробітної плати (станом на 01.01.2015-60,90 грн.);
імені або місця проживання фізичної особи — підприємця справляється адміністративний збір у розмірі 0,02 мінімальної заробітної плати (станом на 01.01.2015-24,36 грн.).
За видачу дубліката оригіналу установчих документів та змін до них, засвідчених державним реєстратором, справляється адміністративний збір у розмірі 0,02 мінімальної заробітної плати (станом на 01.01.2015 - 24,36 грн.).
Документом, що підтверджує внесення адміністративного збору, є копія квитанції, виданої банком, копія платіжного доручення з відміткою банку, квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) з поштового відділення зв'язку.
Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подаються документи для проведення відповідної реєстраційної дії.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» у 2015 році мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становитиме: з 1 січня - 1218 гривень, з 1 грудня - 1378 гривень.
 
4.      Врегульовано інформаційну взаємодію між Єдиним державним
реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та
інформаційними системами органів державної влади, обмін документами в
електронній формі
Згідно зі статтею 171 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» технічний адміністратор Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Пенсійного фонду України відомостей про проведення відповідної реєстраційної дії.
Цією статтею, також, встановлений обсяг відомостей, передача інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі яких забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
При цьому, статті 26, 40 та 51 із Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» виключено.
 
5. Змінено розмір плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
Згідно з частиною п'ятою статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців справляється плата у такому розмірі:
0,05 мінімальної заробітної плати - за надання витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в паперовій формі (станом на 01.01.2015 -60,90 грн.);
0,02 мінімальної заробітної плати - за надання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в паперовій формі (станом на 01.01.2015 -24,36 грн.);
75 відсотків плати, встановленої цією частиною, - за надання витягу, довідки та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в електронній формі(станом на 01.01.2015: за надання витягу та довідки в електронній формі - 45,68 грн., за надання виписки в електронній формі- 18,27 грн.).
Плата за надання відомостей справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подається запит про надання відповідних відомостей.
За надання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за результатами проведення реєстраційної дії плата не справляється.
З огляду на зазначене, положення наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 20 жовтня 2005 року № 99 «Про розмір та порядок внесення плати, що справляється за одержання витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2006 року за № 165/12039, з дня набрання чинності Законом України від 12 лютого 2015 року № 191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» не застосовуються.
 
6.      Скорочено строк видачі відомостей з Єдиного державного реєстру
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
Частиною сьомою нової редакції статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців надаються протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження запиту.
 
7.       Скасовано оприлюднення повідомлень, передбачених статтею 22
Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб
- підприємців», в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації
Запроваджено оприлюднення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, шо реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повідомлень, передбачених статтею 22 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», замість їх опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Відповідно до частини п'ятої зазначеної вище статті за оприлюднення повідомлень про зміну місцезнаходження юридичної особи, зміну найменування юридичної особи, прийняття засновниками (учасниками), судом або уповноваженим органом рішення про виділ, зменшення статутного (складеного) капіталу юридичної особи, втрату оригіналів установчих документів юридичної особи справляється плата в розмірі 0,05 мінімальної заробітної плати.
 
8.      Змінено перелік документів, що подаються для проведення
державної реєстрації центрального органу виконавчої влади
Згідно з новою редакцією частини другої статті 241 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для здійснення державної реєстрації керівник центрального органу виконавчої влади або уповноважена ним особа подає державному реєстратору лише заповнену реєстраційну картку на здійснення державної реєстрації юридичної особи.
 
9.       Скорочено строк проведення реєстраційних дій (видачі документів за результатами проведення реєстраційних дій)
Згідно з частиною п'ятою статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичної особи здійснюється в день надходження передбачених цим Законом документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Частиною третьою статті 43 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що державна реєстрація фізичної особи - підприємця здійснюється не пізніше наступного робочого дня після надходження документів для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця.
Відповідно до статтей 241, 25, 29 та 43 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор оформляє та видає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за результатами вчиненої реєстраційної дії протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України даних про взяття на облік юридичної особи.
 
10. Встановлені особливості проведення державної реєстрації на підставі електронних документів
Пунктом 21 розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що до визначення на законодавчому рівні та запровадження в Україні альтернативних електронному цифровому підпису засобів ідентифікації особи під час доступу до ресурсів державних інформаційних систем:
електронні документи, що подаються відповідно до цього Закону, крім документів, що засвідчують повноваження уповноваженої особи, засвідчуються електронним цифровим підписом заявника згідно з вимогами законодавства у сфері електронного цифрового підпису;
ідентифікація особи заявника, який подає електронні документи відповідно до цього Закону, здійснюється шляхом перевірки електронного цифрового підпису заявника за допомогою посиленого сертифіката відкритого ключа.