Звіти про роботу із зверненнями громадян

Про стан роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2020 року
 
Відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян“, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“, враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення Драбівською районною державною адміністрацією (далі – райдержадміністрація) протягом І півріччя 2020 року проводилася робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
 
У зв’язку із запровадженням карантину з метою запобігання поширенню респіраторної інфекції COVID-19 із 17 березня було призупинено проведення особистих прийомів громадян посадовими особами райдержадміністрації. Громадяни мали можливість звернутися письмово або через онлайн приймальню електронних звернень. Як наслідок, за І півріччя 2020 року, кількість звернень, що надійшли до райдержадміністрації зменшилася на 42 %  в порівнянні до відповідного періоду минулого року.
Так, за І півріччя поточного року надійшло  155 звернень (288 звернень за відповідний період минулого року), в тому числі на особистих прийомах керівництва райдержадміністрації зареєстровано 6 звернень. 149 звернень надійшло поштою, з них 108 звернень із державної установи "Урядовий контактний центр".
У період до запровадження карантинних обмежень відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводилися особисті прийоми громадян керівництвом райдержадміністрації та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації.
На особистих прийомах голови райдержадміністрації (проведено 3 прийоми) зареєстровано 2 звернення, питання стосувалося отримання субсидії та підтвердження статусу ліквідатора на Чорнобильській АЕС.
На особистих прийомах заступника голови та керівника апарату райдержадміністрації зареєстровано 2 звернення. Порушувалися питання надання матеріальної допомоги на лікування та  виплати субсидії.
На виїзних прийомах керівництва райдержадміністрації зареєстровано   2 звернення, питання стосувалися проведення ремонту місцевих доріг.
До органів влади вищого рівня від жителів району надійшло  13 звернень  (19 звернень в 2019 році), з них 8 звернень безпосередньо до облдержадміністрації, які стосувалися проведення ремонту дороги, сприяння у забезпеченні житлом, захисту прав на володіння земельною ділянкою, отримання інформації щодо статистики інфікованих на COVID-19 c. Шрамківка.
До Офісу Президента України надійшло 3 звернення.
До Секретаріату Кабінету Міністрів України  надійшло 1 звернення.
До Міністерства енергетики та захисту довкілля України надійшло 1 звернення.
Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у райдержадміністрації забезпечується першочерговий особистий  прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, громадян, які відзначені іншими державними нагородами та званнями, учасників АТО/ООС.
Протягом звітного періоду від даної категорії громадян надійшло 27 звернень, зокрема, від осіб  з інвалідністю ІІ групи (2 звернення); від осіб з інвалідністю ІІІ групи (8 звернень); учасників АТО (4 звернення); учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (3 звернення); від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, Матерів-героїнь (10 звернень). Питання, які турбували громадян, стосувалися призначення, виплати, перерахунку субсидії та пільг, отримання матеріальної допомоги, збільшення розміру виплат соціальних допомог, безоплатного харчування дітей у школі.
З початку року до райдержадміністрації надійшло 2 колективні звернення (у 2019 році 3 звернення) з питань недопущення реорганізації Яворівського навчально-виховного комплексу та перенесення сміттєзвалища в с. Ашанівка.
Своїм конституційним правом на звернення скористалося 232 громадянина, порушено 160 питань.
До важливих питань, з якими звертаються громадяни, є питання соціального захисту (81 звернення або 52%), зокрема питання щодо призначення, виплати, перерахунку житлових субсидій, пришвидшення розгляду документів на призначення житлової субсидії, виплата та перерахунок соціальних допомог, надання матеріальної допомоги, перерахунок та призначення пенсії.
Також громадяни порушували питання житлової політики (7 звернень); комунального господарства (13 звернень); освіти (4 звернення); охорони здоров’я  (10 звернень); аграрної політики (11 звернень); транспорту та зв’язку  (3 звернення); культури (5 звернень), діяльності органів місцевого самоврядування (4 звернення), забезпечення дотриманості та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (3 звернення), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (1 звернення)  та інше (18 звернень).
Спеціалісти райдержадміністрації забезпечують оперативний розгляд звернень громадян. Результатом розгляду є позитивно вирішені 27 звернень,  на 103 надано вмотивовані роз’яснення, направлено за належністю – 12. Станом на 01 липня поточного року  13 звернень, що надійшли у червні цього року, перебувають на розгляді.
Протягом І півріччя 2020 року "Телефоном довіри" скористалися 6 громадян з питань, транспортного сполучення, відновлення водопостачання, виплати коштів допомоги при народженні дитини, створення групи продовженого дня, ремонту місцевих доріг, виділення земельних ділянок. Під час розмови громадянам надано роз’яснення.
На "Гарячу лінію" надійшло 5 звернень щодо проведення перерахунку призначеної субсидії, отримання витягів про державну реєстрацію. Заявникам у телефонному режимі надано усні роз’яснення та консультації.
З метою сприяння громадянам у вирішенні проблемних питань, з якими вони звертаються до органів влади вищого рівня, колективних звернень, у райдержадміністрації утворена та діє постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, якою у звітному періоді проведено 6 засідань.
Керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян; підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.
Враховуючи, що питання підвищення якості розгляду звернень громадян залишаються пріоритетними напрямками роботи районної державної адміністрації, надалі проводиться робота над своєчасним реагуванням на проблемні питання, які порушують громадяни під час прийому та в своїх зверненнях.